Want your
own Fotopage?






 
dari mata turun ke hati ~ ciksue

By: Sue Yusof

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 20-Nov-2007 03:19 Email | Share | Bookmark
Koleksi Gambar 1 - Jalan-jalan ke Bukit Fraser

 
 
 
 
 
 
 
 
Gambar baru takde, masuk gambar2 lama pun ok gak kann....

Awal tahun ni, aku dan Fizah ke Fraser Hill, saja jalan2 cari pasal kat sana. Setiap kali aku balik Kelantan, aku akan melalui jalan Bentong - Raub. Setiap kali itulah aku akan membaca papan tanda "Bukit Fraser" yang terletak ditepi jalan. Dan setiap kali itu juga aku akan cakap, "bila lah aku nak sampai ke Bukit Fraser nih."

Maka awal Januari lepas, aku dan Fizah telah menghabiskan masa sehari di Fraser Hill. Kami ikut jalan Rawang - Kuala Kubu Baru - Fraser Hill sebab jarak yang dekat dari rumah aku berbanding mengikuti jalan Bentong. Tambah pula dapat lari dari tol.

Tanpa peta di tangan, berpandukan papan tanda dan panggilan telefon dari rakan2 bertanyakan arah, alhamdulillah kami selamat sampai ke Fraser Hill. Untuk mendaki jalan, agak menyeramkan. Dah la jalannya curam, sempit pula tu. Malah sepanjang mendaki tu, kami hanya berselisih dengan 3 kereta sahaja. Terbayang juga dalam kepala aku, kalaulah ada orang di sebalik selekoh depan yang menahan kereta kami, apa ya yang akan terjadi....

Sampai di Fraser Hill, kami mencari2 di manakah bandar nya ? Ooooo.... deretan kedai yang sebaris ni rupanya bandarnya. Dan disitu juga ada menara jam yang popular sebagai mercu tanda Fraser Hill dijadikan sebagai round-a-bout. Kami parking kereta berdekatan dengan deretan kedai itu. Cuaca tak adalah sesejuk Genting Highlands, mungkin dah tengahari agaknya. Kami pusing kedai2 tersebut, dan pusing menara jam. Apa lagi yang ada ? Macam itu je yang ada.

Kami singgah makan tengahari di salah sebuah kedai makan disitu. Gulai ikan patinnya memang menyelerakan. Ada seorang pelancong dari Jepun turut makan disitu sambil bertanyakan perjalanan bas dengan makcik kedai makan. Peramah juga makcik ni.

Selesai makan, kami pusing2 lagi. Ada la tasik, taman, ladang kuda dan beberapa guest house di sana. Tapi macam tak ada orang sangat. Jadi, kami rasa baik la kami balik saja. Jalan turun pun menyeramkan. Curam, sempit dan berbelok2. Macam naik roller coaster pun ada. Fizah agak ketakutan, tapi aku agak enjoy memandu dalam keadaan sebegitu.

Itulah cerita kami, makan tengahari di Bukit Fraser. Paling kurang, setiap kali aku melalui jalan Bentong - Raub, aku tak akan kata lagi "bila lah aku nak sampai Fraser Hill" sebab aku dah pernah sampai punnnnn.....


info


bangunan lama 1


bangunan lama 2


mercu tanda


pekan
[img]


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net